Bestilling av nøkkelbrikke på nett kan kun gjøres av beboere og rekvirenter i boligselskap som har signert avtale med R. Bergersen om dette. Hvis dere har avtale så vil dere finne boligselskapet ved å gi inn riktig kundenummer under «Velg boligselskap». Bestilling kan gjøres av beboer eller rekvirent, men for at en ordre skal bli registrert så må
- Beboer har betalt for nøkkelen
- Rekvirent ha godkjent bestillingen.
Bestillingen fungerer på følgende måte:
- Velg om du er beboer eller rekvirent
- Gi inn kundenummer
- Skriv inn systemnummeret på brikken (se illustrasjonsbilde)
- Skriv inn sonenummeret på brikken (se illustrasjonsbilde)
- Velg om du ønsker å erstatte en mistet/stjålet brikke, eller om du ønsker en tilleggsbrikke
- Hvis du ønsker å erstatte en mistet/stjålet brikke kan du sperre brikken som er mistet/stjålet slik at den ikke fungerer lenger. Du må da skrive inn nummeret på denne brikken, evt. numrene på de brikkene du IKKE ønsker å sperre.
Hvis det er en rekvirent som bestiller brikken vil beboeren få tilsendt en mail og bli bedt om å foreta betaling. Når dette er gjort vil rekvirent få en mail og bli bedt om endelig bekreftelse av bestillingen. Når dette er gjort vil bestillingen settes i produksjon.
Hvis det er en beboer som bestiller brikken vil beboeren betale for bestillingen på vanlig måte. Når dette er gjort vil rekvirent få en mail og bli bedt om å bekrefte bestillingen. Når dette er gjort vil bestillingen settes i produksjon.